söndag 26 december 2010

jul

Okej så nu är det annandag jul, men jag skrev senast  den 22e. Så tar o börjar vid morgonen den 23e.

23 (lilla julafton)
Gick upp vid klockan 06.00 ca för M skulle åka buss till Sandvika o sen flygtoget till Gardemoen. Det var riktgit jobbigt tyvärr för vi hade gått o lagt oss 4 timmar tidigare xD Jobbigt läge för oss!
Efter att hon hade gått så gick jag och lade mig igen. Jag hade ingen speciell tid då jag skulle upp o jobba, så sov länge och det var jätte skönt! Gjorde mig sen iordning och gick upp till Huset vid tolvtiden. Hängde där till fyra, för då gick jag ner till mig för att göra mig redo det sista. Sen upp till Huset igen för att säga hejdå!
Tog sen tåget in till Oslo, gick till Stena terminalen och väntade på pappa där! Därefter gick vi ombord (hihi vi smet in tidigare). Jag fick min hytt och låg där till åtta, sen upp till restaurangen o åt middag!
Jag åt Bambi och ett gäng med danskar bakom mig åt Rudolph! Så där har alla förklaringen till om de fick fel klappar! Tomten hade inte sin "lykta".
Satt där ett tag, sen ner till pappas hytt en stund o därefter till tax-free shoppen :) Fick en Tommy Hilfiger väska ;) Hur glad som helst blev jag för den!
Sen sov jag dåligt (som valigt) på grund av att jag hostar som jag gör.

Och helt plötsligt var det julafton! Fick veta att vi inte skulle åka till Västervik och fira jul med släkten pga jävla snöoväder. Jag avskyr snö över allt annat! Fyfan asså! Förstör bara.
Men mamma o pappa gjorde allt för att vi skulle få en bra jul ändå och jag ska faktiskt inte klaga. Det var jätte mysigt o vara samman med familjen på det sättet!
Sen fick jag massa fina klappar :D
* Norge tröja
* Halsband
* Boken "lilla hjärtat" av Sophie Hannah
* 2st knee high strumpor
* En utekväll av bror
* 2000 kr

Och sen var det helt plötsligt juldagen.
Familjen åkte till El giganten där jag köpte 2 filmer. Eclipse och Inception. Sen skedde inte allt för mycket mer under dagen. På kvällen så åkte jag o träffade I inne i Kungsbacka. Vi drog hem till en kompis till henne och förkrökade. Träffade 2 jättetrevliga norskor och det var hur nice som helst! Dom bor inte allt för långt bort från mig i Norge. Koseligt!
Vid halv elva började vi dra oss mot stationen där vi skulle möta upp C och D. Härligt var det o träffa dem igen trots att vi gick till Mögel (mingel). Träffade massa gamla vänner där o det var kjempe trevligt! Drog dock hem tidigare än planerat, men det var skönt att få sova ändå.

Och idag då, annandagen.
Sov ganska så dåligt som vanligt. Hade gått upp där runt sextiden och hostat så jag nästan spydde. Lyckades tack o lov undvika det så det var skönt. Gick sen o lade mig igen.
Efter det gick jag upp och gjorde mig iordning. Alla utom lillebror åkte till Kungsmässan (pappa lämpade dock bara av mig o mamma o for vidare men ändå). Köpte massa fint på rean som startat :)
Köpte underkläder, linne, leggings o aah massa annat fint! Är väldigt nöjd :) Förhoppningsvis lyckas jag hitta lite nya skor också ;) Kanske en ny mobil eller så får jag vänta till i sommar.

Och en sista sak är att jag avskyr allt jobbigt skit som handlar om nyår. Fan kan inte folk bara ge med sig o hitta nåt som ALLA kan vara med på! Får panik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar