lördag 4 december 2010

Jaa asså det ska ju egentligen ha skrivits på fredag detta inlägget, men det är nu lördag!

 Då var man äntligen hemma i det gula huset på landet <3 Efter många timmars bussande, väntande etc, så kom vi fram tillslut och har ätit oss mätta på fisksoppa! Lovely! Morgondagen (eller dagen) bjuder på lite smått och gott!!

Dagen har förutom detta varit väldigt slapp.
Gick upp vid tjugo i åtta efter att ha sovit extremt dåligt o lite (var dum nog att starta en maskin tvätt efter 22.00 och väntade såklart tills den var klar. Dumma mig!) så det tog sin tid att kliva upp. Men jag åt gröt till frukost och klarnade till tillräckligt för att gå upp till Huset för att följa T till skolen. Idag hade han fått en legofigur i julegave (pojkarna får en liten julegave var dag fram till julafton). Så T vart nöjd. Fick honom i tid till skolen och gick sen hem och lade mig.
Fick läst lite innan jag somnade, men sen så sov jag till tolv och var då väldigt utvilad vilket kändes skönt. Därefter gick jag upp och tog det mega jätte lugnt, läste och åt lite mat. Vid typ tjugo i två reagerade jag på klockan så jag hoppade in i en dusch och pysslade sen om mig själv. Kändes skönt att få fixat till sig lite inför Göteborgshelgen!
Sen vid fem i halv tre smsade mamma att hon nu var på skype, så jag startade igång min dator och pratade med henne. Vid strax efter tre var jag dock tvungen att lägga på för jag hade ett behov av att föna mitt hår, så det gjorde jag. Kom upp till Huset igen vid kvart över tre och fixade då de få sysslor jag hade. Jag är nu nästan officiellt färdig med att putsa silver!
Sen vid tio i fyra gick jag och hämtade T från SFO. SFO personalkillen A vinkade som ett litet barn när jag kom och det var väldigt trevligt för han ser extremt bra ut! Synd att de killar som ser så extremt bra ut som han gör självklart nästan alltid har flickvän! Men nu ska vi inte gå in på den diskussionen något mer...
Fick i alla fall hem T och vi lekte lite med Findus. K ringde vid tio i fem och sa att jag fick lov att gå ner till mig eftersom jag skulle hinna med tåget. Det var tacksamt och jag fick i mig en Billy's pan pizza, vilket var väldigt gott. Fixade snabbt klart det sista och skyndade fort som fan mot tåget där vid tio över fem.
Åkte samman med S.P mot Oslo och när vi kom fram gick vi och köpte lite dricka och sen till bussen som skulle ta oss till Götet! Självfallet var dock bussen 15 minuter försenat och bussresan var faktiskt väldigt seeeg! Lite jobbigt faktiskt, vi ville verkligen bara komma fram!
När vi kommer till Göteborg så har vi missat pendeln hem med kanske 2-3 minuter! Det var grymt irriterande och speciellt när vi märker att pendlarna bara går EN GÅNG I TIMMEN!!! Hur irriterande som helst! Tog då alltså pendeln som gick 23.17 och kom hem till mig 00.05 ca. Då åt vi fisksoppa, vilket var väldigt gott och nu sitter både jag och S.P här i min stooora underbara älskade säng och knapprar på våra små mini lappisar!

Det är dags för sängen alldeles strax. Flickorna sover samman! Sprite, S och jag!
Imorgon (idag!) blir en helt ny spännande dag med julklappsshopping! TJOHO natta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar