tisdag 7 december 2010

Fröken-semester-från-bloggen gör nu Comeback! Tack för smeknamnet S ;)

Så, det är tisdag idag och jag har alltså missat att skriva på 2(nästan 3) dagar!
Söndags, var det en seeeg dag! Jag och S åkte till Liseberg och traskade runt där innan vi skulle ta bussen tillbaka till Oslo. Det var extremt mysigt!
Bussresan hemmåt, var dock inte alls angenäm. Lyckades somna och sov kanske en halvtimma, vilket inte alls var tillräckligt! Och sen så hade toaletten på bussen frusit typ så den fick inte användas. Detta blev väldigt störande för oss, när vi tog en kissepaus vilket orsakade att vi missade vårt tåg hem med kanske bara 2 minuter! Utan den pausen hade vi varit hemma mer än en halvtimma tidigare!!! Så jävla störande! Och jag som hade min äckligt tunga väska med mig också, var inte alls glad för det.
Förutom det där lilla missödet, så var helgen underbar!

Måndagen var seg o lugn. Jag sov en hel del, för känner att jag mååste få ta igen förlorad sömn. Den bara försvinner!  Gjorde inte mycket mer än att försöka övertala T att göra läxorna ordentligt! Något som är mycket svårt! Lagade även fiskpinnar och potatismos (hör o häpna, men moset var lyckat!) till killarna och mig själv. Inte J för han var hemma hos L och L's lillebror D var hemma hos oss istället och åt. D är ju T's bäste vän och D's storebror L är ju J's bäste vän. Blev alltså inte allt för mycket gjort den dagen. Bara fixade med ren tvätt och diskmaskinen och så. Sen så somnade man ju sent som vanligt... (och ändå har jag inte spelat nåe WoW!)

Idag, tisdag, så vaknade jag och var sådär äckligt trött igen. Men hade vaknat innan klockan ringde - börjar få för mig att jag har missat att sätta klockan, men den är på återkommande alarm så... tog mig i alla fall tillslut upp och gick upp till Huset. Fick iväg T till skolen och vi HADE gott om tid, men av någon anledning försvann den :o Vi kom precis när det ringte in.
Sen gick jag hem och sov en liten stund till innan jag skulle ner till Sandvika och träffa S. Jag shoppade en bursdaggave till T och en julegave till honom. Köpte även Cataclysm (jag vet jag är nörd!) till mig själv och även mjölk och bröd - för det var slut.
Det blev att åka hem och installera Cata, sen spelade jag lite innan det var dags att gå upp och göra dagens sysslor i Huset. Jag blev klar mer än en halvtimma innan jag skulle hämta T från SFO, så jag smet ner till mig och såg ett avsnitt av Jul på Månetoppen (den norska julkalendern som finns att se på internet).
Sen skyndade jag och T oss hem (eller, jag skyndade och T segade) för T var tvungen att göra läxorna fort innan han skulle med J och K in till Oslo för att träffa deras föräldrar. Han blev inte helt klar med läxorna och jag tror att det kommer jag få höra om imorgon...
Fixade lite smått efter att killarna hade gått så det såg fint ut innan jag gick ner till mig. Därefter har jag bara spelat lite WoW, sett 2 avsnitt av Legend of the Seeker och skypeat med min gamle vän N! Vi har inte pratats på jag vet inte hur länge! Så det var väldigt trevligt.
Nu är klockan inte så värst mycket, men dags att sova ändå. Så, natta!

(bildbomb!)

Bealiciouz

Findus!



Lucka nr 3



Lucka nr 4



Lucka nr 5

Lucka nr 6




Väntan på tåg



Shopping lördag

Shoppinglördag...?



Shoppinglördag
Tårta!


Shoppinglördag



PARTY!



PARTY!

Jul på Liseberg



Jul på Liseberg

Jul på Liseberg

Jul på Liseberg

Jul på Liseberg






Väntan på spårvagn



God natt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar