tisdag 8 februari 2011

vänskap

(Okej, så jag gjorde en likadan läxa som lille T idag. Enjoy)

Hur är en bra vän?
    Jag tycker att en bra vän är någon som kan få mig att skratta. Någon jag kan vara mig själv med. Något att leka med (haha!). En bra vän lyssnar när jag behöver prata. En bra vän tar sig tid att bara va' när man behöver det. Det ska inte finnas några krav när det gäller vänskap. Den skall bara vara där i vårt och torrt. Jag har hellre några få riktigt bra vänner än många ytliga. Varför ens orka ta sig tid till någon som aldrig skulle orka lyfta ett finger för att hjälpa en på rätt köl?


Hur är jag när jag är en bra vän?
    När jag är en bra vän... oj, så svårt detta är! Jag ställer alltid upp. Jag tar mig tid ochlyssnar alltid. Även om jag är någon helt annan stans så finns jag alltid där för mina vänner om de behöver mig. Är min vän ledsen kan jag alltid vara ledsen med den eller försöka muntra upp den. Jag försöker att alltid ta mig mycket tid att ha kul med mina vänner på ett eller annat sätt. Jag är givmild mot andra och snål mot mig själv.
Jag älskar mina vänner! <3


Äkta vänskap varar för alltid.
En äkta vän står vid din sida när alla andra går.
Du kan alltid lita på att en äkta vän lyssnar och bevarar alla hemligheter och drömmar som du har att berätta.
Äkta och sann vänskap kan du lita på i alla väder och åt alla riktningar.
Att älska en vän är en form av sann kärlek - skillnaden är att du inte ska behöva oroa dig för otrohet!
Man skall inte behöva träffa sin vän varje dag för att hålla äkta vänskap vid liv.

Truly, madly, deeply
From me to you

Efter vintern fick jag många nya vänner.
Till våren blommade vår vänskap.
Några av er fick för mycket av det goda under sommaren
och ni lämnade mig.
Några fler vissnade till hösten
och vänskapen till fler dog under vintern.
Ni som är kvar och blommar under den nya vårsolen,
er vet jag kommer alltid att finnas där.
Tack för det <3

Älskade bror <3









 

Jag älskar er av hela mitt hjärta! Ni är mina bästaste vänner <3
Tack för att ni finns!

2 kommentarer:

  1. Du är en superfin och bra vän bea!! Är så glad att vi träffades!! :D Älskar dej meed <3 <3

    SvaraRadera
  2. aawe sötis =)
    älskar dig också <3

    SvaraRadera