onsdag 2 februari 2011

oh my...!

Din okände tvilling? I alla fall i profil! Jag vet ju att alla har en okänd tvilling någonstans i världen. Jag vet att min egen bor i typ samma stad som jag. Många som har sett henne, men jag vet inte vem hon är. Men jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle få se din! I alla fall dig i profil. Det var så sjukt! En sådan vacker syn att jag bara ville gråta! Men vem sätter sig och glor ihjäl sig på en okänd människa på tåget och bara börjar gråta? Ingen aning... jag höll mig i alla fall.
Men jag kunde inte sluta stirra! Jag menar... ingen har någonsin berört mitt hjärta så som du gjorde! Vet inte om någon kommer att göra det? Du hade hård konkurans mot min första. Det tänker jag inte ljuga om. Men han var som sagt min första och jag kommer alltid att älska honom. Det vet han nog om. Men till dig sa jag aldrig att jag älskade dig. Jag vågade inte, du gav mig aldrig chansen.... du ville inte.
Och så ser jag dig idag! Eller, jag ser en kopia av dig i profil. Ni var inte så lika när han såg mig rakt i ögonen. Där var inte likheten så stor. Han trodde antagligen att jag var helt psyko i huvudet. Stackarn...

Åh han var så vacker! Som dig...

Kommer aldrig att få uppleva något som dig igen. Det tror jag inte... men ändå satt jag där på tåget och tänkte "hoppas han går av på samma ställe som jag... hoppas!" Varför hoppades jag egentligen? Ingen kan vara som dig? Jag kommer aldrig att få någon så bra som dig...? Det värsta var, att han GICK verkligen av på samma ställe som jag! Först gick jag precis bakom honom, märkte hur mycket kortare än dig han var. Sen gick jag om honom ett tag. Och sen gick han om igen och försvann...
Jag bröt nästan ut i tårar! Det var vackra ögonblick när jag i verkliga livet fick se någon som dig. I profil om inte annat...! Fast jag fick tänka på sminket, så jag gick hem och jag var bara tvungen att få ner detta om dig i ord.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar