torsdag 10 februari 2011

lego

Jag satt och byggde med lego. Jag var hur lycklig som helst! Jag byggde värsta fina huset. Det var riktigt fint! Började med en trädgård. Jag hade lite lego hinder och tänkte bygga en hage eller en paddock för hästarna. För jag visste att det fanns hästar i lego lådan. Jag är i total extas hur lycklig som helst!
Men så...! Jag har inte placerat några lego gubbar än. De ligger lite över allt. De börjar leva! Dom attackerar mig! Dom skadar mig! Slår på mig (fråga mig inte hur jag kan känna sådan smärta av lego gubbar...)!

Och så vaknar jag. Klockan är 04.03 och jag mår helt sjukt dåligt! Halsen är ihopsnörd, mitt huvud dunkar och jag känner febern rusa i kroppen på mig. Men jag är inte varm. Jag kallsvettas inte ens. Jag tror att det kommer till att gå över. Så jag lyckas somna om...
Vaknar igen vid 06.00 och kan inte svälja. Det är fortsatt en och en halv timme tills jag ska gå upp. Jag klarar inte av att rulla på sidan och få fram halstabletterna. Kroppen är så stel och det gör så ont. Somnar om och vaknar när klockan ringer. Försöker sätta mig upp. Det tar mig tio minuter. Då ringer jag K och berättar hur jag mår. Hon säger åt mig att stanna hemma och krya på mig. Gick ut och lade mig i soffan. Det var svalt och skönt där. Jag somnade om. Klockan tio satte jag igång datorn. Har sovit till och från hela dagen. Läst en hel del har jag också gjort. Sett film och lite Prison break. Runt femtiden mådde jag som värst. Så dåligt hade jag inte mått på hela dagen. Tog ännu en ipren då och mår nu bättre, men febern finns fortfarande inom mig.

Nä nu pallar jag inte skriva mer. Jag tänker sova strax. Och inte drömma fler lego mardrömmar!
Natta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar