söndag 21 november 2010

en oplanerad spontan lördag

Okej klockan är fan halv fem på morgonen och jag borde egentligen sova, men eftersom datorn var på så passar jag på att skriva ner lite nu.
M sov ju hos mig från fredag till lördag, så vi chillade gärnet nästan hela lördagen. Tog oss en tripp ner till Sandvika och köpte oss lite mat och gotteri som vi spiste när vi väl kom hem igen. Det var jätte skönt att bara ta det lugnt och vi hade planerat att chilla under kvällen också, men så blev det inte.
Vi drog istället spontant in till Oslo, väl där inne fick vi höra att S och H hade fest och att vi fick lov o komma dit om vi ville. Så det gjorde vi. Fan va kallt det är utomhus nu för tiden asså!
Vi kom fram till festen och de hörde då tyvärr inte klockan, så när H och hans vän L skulle gå o möta några tjejer vid T-banan fick han sig en rejäl chock av att vi stod precis utanför dörren. Lustigt värre! Men vi blev i alla fall insläppta då och gick upp till själva festen. Vi kände oss ganska malplacerade där - vi var de enda tjejerna än så länge. Woho!
Men folket var trevligt o så, så det var ju kul. Men fan så segt kvällen gick. S typ vägrade snacka med mig o H sa att han typ skulle göra det eller nåt? Weird. Aja, sen i alla fall så lyckades vi hitta nån vi kunde snacka med och det var jätte kul! Finns verkligen massa roliga människor i Oslo som är från Karlstad! ^^
H's lillebror som också blir H (fast vi kan kalla honom Hjr om nåt skulle vara)... Hjr i alla fall lagade mat som vi hjälpte till att äta upp. Det var väldigt gott!
Aja, massa jobbigt blev det senare när vi skulle hem. För M ville sova hemma - vilket jag förstår - och t-banan typ slutade gå o massa jävla skit! Vi tog oss tillslut i alla fall in till Oslo S där vi såg att M's buss inte gick förrän halv fyra. WOHO! Klockan var liksom två typ!!!
Så M och jag gick till donken där vi träffa två svenska 26åriga killar som vi diskuterade Harry Potter översättningar med ^^ De ville verkligen inte tro på oss, vilket roade oss ganska mycket ^^
Sen gick vi i alla fall för att ta våra bussar och min var bara 3 minuter sen tack och lov. M's buss var typ 25minuter sen! Ett helvete för henne, stackarn!
Som sagt, nu är jag hemma och nu säger jag god natt för den här dagen!
Hörs väl imorgon (hehe eller bara senare idag ^^)

NATTA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar