tisdag 14 juni 2011

Tusenfryd

I söndags var jag med Madde på Tusenfryd. Ett jävla meck o ta sig dit - fast egentligen inte? Först på mitt tåg in mot Oslo stannar det i Sköyen och alla kliver av. Jag förstår ingenting, så jag frågar och då är Oslo S stängt...! Så jag kliver av och får gott traska till en av de specialinsatta bussarna istället för tågen. Kommer till Oslo senare än planerat så det var bra att jag och Madde hade bestämt att jag skulle ta en halvtimme senare buss. Köpte tur och returbiljett till Tusenfryd och väntade sedan snällt på bussen. Råkade dock ta en Tusenfrydsbuss tidigare än planerat och fick sitta en stund i vinden i väntan på Madde. Men att vänta på henne är alltid värt ;)
Så gick vi in till Tusenfryd. 365kr kostar det att gå in och åka så mycket man vill. Först åkte vi nån ThunderCoaster (norska Balder) som var riktigt riktigt usel. Det gjorde bara ont att åka den. Plus att dom var underbemannade.
Sen gick vi ner till någon vattenattraktion som het SuperSplash. Det var jätte läskigt att åka ner genom en tunnel, men förutom det så var det inte jätte mkt att hurra för. Förrän jag och Madde ställde oss på "däck" där Splashen sköljde över. Vi gjorde denna dusch 2 gånger, lite chicken var vi allt första gången. Herre jävlar så dränkta vi var! Det var hur kul som helst ^^ Folk som mötte oss efter det bara titta på oss och vissa frågade skrämt om det var av SuperSplash'n man blev så blöt av. Hahaa!


Därefter tänkte vi torka oss lite så vi ställde oss i kö till SpinSpider (norska SpinRock - som är ÄNNU värre än SpinRock!) Jag kan säga att jag blundade under större delen av attraktionen, tittade lite uppåt en gång och... då var marken över huvudet på mig. Jag skrek som fan då! Panik typ?

Sen var vi hungriga (efter att jag fått sitta ner lite för att lugna ner mig) så vi gick och åt. Förlåt Madde att jag typ åt upp alla dina pommes.
Efter det gick vi bortåt mot Nightmare, men fastnade på vägen då Madde ville vinna en gigantisk Super Mario. Tyvärr gick det inte jätte bra, så vi fortsatte vidare. Stannade vid Loopen och åkte en gång. Det var bara själva Loopen som var kul, för den gick jätte långsamt.

Därpå till Nightmare som man fick vänta sjuuuukt länge på att den skulle börja. Shit asså! Men den var jätte rolig ^^ Den hade dom verkligen lyckats med! Dock jävla människor som inte kan förstå innebörden av "Ta inte av er bältena förrän jag kommer och säger till. Maskinen stannar om ni gör det!" Tog någon av sig bältena innan hon kom in? Japp, typ 5 stycken...


Sen så skulle parken typ stänga, så jag o Madde skyndar oss för att köpa sockervadd!(Sukkerpinn) Nam nam så gott det var! Så åkte vi hem sen och det var bara för mig att mecka mig hem. Eftersom det inte gick något tåg så fick jag (utan att betala extra) ta tåg till Sandvika och gå hem. Lite skönt faktiskt :)

[Jag äger ingen av bilderna som är med i detta inlägget. Har använt mig av google]

1 kommentar: