torsdag 13 januari 2011

torsdag

Okej jag måste inleda med att först o främst är klockan bara tio i åtta och egentligen lite tidigt, men har inte direkt något att göra så jag skriver mitt blogg inlägg nu. Inget spännande lär hända ändå!

Sen så suger det att spendera 3 timmar på att baka en kaka som man inte ens får smaka på!!! Varför det tog 3 timmar är för att kakan (kringlan) skulle vila hela tiden! Plus att jag är inte jätte flink i köket. Jag är inte ens intresserad av matlagning/bakning! Jag är intresserad av att äta upp det! Så någon annan får gärna göra grovjobbet åt mig. Men inte då! Detta jobbet kräver att man lagar mat och bakar. Jag gör det bara därför jag är illa tvungen. Det ingår i jobbet.

[redigerad del] Här lägger jag till att jag precis fick ett sms av min värdmamma som sa att Kringlan (som jag bakat) gick åt på rekordtid och hon hade hört folk säga att den var otroligt god! (citerar smset): Kringlen var flott og kjempegod! Den forsvant på rekordtid, og jeg hørte flere som sa att den var så god. Takk skal du ha:)
Kan inget annat än att vara stolt!!! [slut på redigering]
Sedan, så har jag läst ut Awakened! Asså jag gråter ju fan för ingenting! Men P.C and Kristin Cast är några helt enastående författarinnor! Helt otroligt! Tänk om jag också fick skapa en bok med min mamma. Det hade jag tyckt om! Så, om någon gillar Vampyrer, gillar böcker på engelska och framförallt gillar BRA böcker så ska man läsa bokserien: House of Night! Fantastiskt otroligt! Vår moderna värld (precis som True Blood) med vampyrer i. Fantastiskt otroligt!

Vad har jag mer gjort idag? Jag följde T till skolen i morse. Gick hem till mig o läste o sov. Skulle ha tränat men fick så dåligt med tid så jag struntade i det. Ska träna imon som först planerat, så det blir skönt. (Är det efterblivet att älska smärtan av träningsverk?)


Någon mer än jag som gillar min fantasi ibland?: Vandra vid kanten av en sjö eller vid havskanten i solnedgången hand i hand med någon man älskar. Bara se ut över den blanka ytan i en vindstilla kväll. Man hör vännernas skratt och skrål och är inom synhåll till lägerelden där någon sitter och klinkar på en gitarr. Man är fullkomligt lycklig i situtationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar