torsdag 20 januari 2011

jag kom, jag såg, jag fegade inte ur!

Gillar min titel, för det stämmer ganska bra! Skulle gå och söka ett extra dagjobb nu idag. Jag har skjutit upp det sedan i september, för jag har inte vågat. Tänkte fega ur idag med, men sen mår jag verkligen inte bra av att bara vara nere hos mig och sova eller slöa på annat vis. Så jag vågade (efter många om och men), att klä mig och bege mig ut i kylan till barnehagen.


Inte min bild, men en bild på barnehagen.
 När jag stod utanför blev jag helt varm i kroppen av nervositet. Det var jätte obehagligt! Tänk om jag störde? Tänk om dom inte var där? Tänk om...! Nä, så kunde jag inte fortsätta hålla på! Jag fick inte fega ut nu liksom! Så jag drog ett djup andetag (eller var det kanske sjuttioelva snabba?) och klev in genom grinden, stängde den efter mig och traskade fram och in genom dörren med hjärtat i halsgropen.
Precis innanför stod en B, en av personalen jag fått höra om. Snubblade nu på mina ord och jag vet inte om jag verkade jätte flummig där jag stod och inte fick sagt det jag skulle säga. Skam på mig... I alla fall, så när hon fick veta vilka mina värdföräldrar var (de har grymt gott rykte och deras praktikanter också), så blev allting mycket lättare!
Jag fick skriva upp mig på ett papper o vilka tider jag kunde. Det var skönt faktiskt. Sen visade hon mig runt lite och berättade om stället och jag frågade hur många barn de hade. Minns inte om det var 17 eller 18st, men aa. Sen tackade vi och jag gick hem igen.



Mohahaha, gjorde en liten fulingsräkning på oskattade pengar
Jag räknade ut 2 oskattade summor om att om man får 150kr i timmen, jobbar 6 timmar, 3 dagar i veckan (och det är 4 veckor i en månad), så skulle man tjäna 54000kr på 5 månader.
Om man däremot skulle tjäna 120kr i timmen, jobbar 6 timmar, 3 dagar i veckan i 5 månader, så har man 43200kr.
Jag menar... om jag inte skulle gjort av med NÅGRA pengar som au-pair så skulle jag nog kommit upp i 42000kr efter hela au-pair tiden(11 månader).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar