måndag 25 juli 2011

norge♥

Okej, så det har hänt fruktansvärda saker i Oslo. Tanken på att jag och lillebror skulle ha strosat runt på Karl Johan med omnejd då tiden för explosionen ägde rum är skrämmande. Jag är väldigt tacksam för regnet den dagen. Och till råga på allt så var samma idiot påväg ut till Utøya och sköt ihjäl massvis med ungdomar! Hur någon kan vara så sjuk det har jag verkligen svårt att förstå! Något som jag tycker att alla ska läsa är ett blogg inlägg som heter Helvete på Utøya och som fick mig till att gråta som jag vet inte vad. Jag kan inte ens beskriva det, det måste läsas.
Och för att citera en annan av överlevarna från Utøya: "Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen". Det är fruktansvärt.
Men Norge är i mitt hjärta nu och imorgon flyttar jag dit igen. Blir sista shoppingrundan idag i Ullared tillsammans med mamma. Trots att det just nu känns lite jobbigt att lämna Sverige så är det något jag Ska göra och Kommer att göra.

Jag är svensk men bor och är skriven i Norge
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar