onsdag 6 april 2011

vacker?

Jaa asså när jag satt på tåget hem ikväll så såg jag mig själv väldigt tydligt i rutan. Jag konstaterade då att i mina egna ögon är jag faktiskt ganska så vacker, så hur kan jag avsky att se mig själv när jag ser på kort? Det är få gånger som jag verkligen kan uppskatta foton av mig själv. Men när jag ser mig i spegel eller reflektioner så tycker jag ofta om vad jag ser. Hur kan det vara så?
Och hur kan det vara så att vissa människor tycker att jag är söt, andra att jag är snygg, vacker eller rent av sexig? Andra kan även helt enkelt tycka att jag rätt och slätt är ful. Hur kan det vara så? Hur kan ögonen skilja sig så pass mycket hos olika individer? Skumt faktiskt...

Sen såg jag en äldre dam tidigare idag. Hon var jätte söt! Gick i jeansleggings, gula låga converse och en jätte trendig jacka. Och hon klädde i det jätte väl! Vit/beige jacka, blå jeansleggings och gula låga converse. Kombinationen är nog ingenting jag skulle ha tagit på mig, men hon klädde så bra i det! Sådant är också skumt! Att vissa människor bär upp och är vackra i kläder som ensjälv aldrig skulle sätta på sig eller på någon annan skulle tycka var jätte fult! Underlig värld vi lever i!

Gick även ensam till 18+ träffen idag, för folk hade inte lust, inte råd eller i Marias fall - var i Sverige. Det var ändå trevligt där! Såg film - Hotel Rwanda - jag är helt fascinerad av hur en hel värld kunde blunda för det. Insane! När jag blir äldre med ett bra jobb som ger mig en god lön så ska jag lätt skänka pengar, för världen vi lever i är helt enkelt totalt skit. Den är totalt fucked up för alla som inte är "vita" eller "rika". Jag vill göra en skillnad redan nu, men vad kan jag göra? Skänka små femtioöringar! Kul liksom, det känns ju verkligen som en skillnad... nej, usch fucked up är vår värld. Totalt!
Ska ni se en bra film och vill bli berörda, så se Hotel Rwanda!


Hoppas ni uppskattade dagens speciella bloggande. Natta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar